Een site voor mijn leerlingen

Dat is het idee in ieder geval. In deze bijzondere tijd moeten we op zoek naar nieuwe manieren om met elkaar te communiceren, en naast lessen via Skype leek een aparte plek voor leerlingen mij een leuk en interessant experiment. Bovendien bouw ik websites, dus waarom niet het een met het ander combineren?

De bedoeling is om deze site per week langzaamaan te vullen als een bibliotheek vol met opdrachten, spelletjes, oefeningen en lessen, want hoewel we met videobellen al heel veel kunnen wordt het creatieve deel van het muziekmaken wel lastiger gemaakt. We zullen dus ook veel hierop focussen.

Jasmijn

Waarom?

De online lessen zijn bedoeld als oefeningen naast de normale lesstof (boeken, repertoirestukken…).

In de saxofoonlessen doen we vaak dingen die niet in het boek staan. Zo doen we extra improvisaties, spelletjes, oefeningen, enzovoort. Deze website is bedoeld om dat voor een deel op te vangen, zodat je het thuis ook kunt. Het is de bedoeling dat je naast de oefeningen van de site dus ook gewoon verder werkt aan je andere dingen!
Deze site is nadrukkelijk niet bedoeld te vertellen hoe je saxofoon moet spelen. Hij is bedoeld om verder te denken dan alleen de liedjes uit het boek, en samen met je instrument je muzikaliteit verder te ontwikkelen.

Hoe?

Elke week is er één overkoepelend thema. Elke week post ik een nieuwe serie met oefeningen en bijbehorend materiaal, zoals muziek om naar te luisteren of filmpjes om te kijken. Het is de bedoeling dat je de oefeningen doorneemt en de antwoorden of opdrachten inlevert. Deze oefeningen zijn direct terug te vinden in de links bovenin, in de categorieën studeren, schrijven, luisteren en improviseren.

Voor wie?

Ieder thema is er in twee versies: de versie voor kinderen van 7 – 11, en de versie voor iedereen die ouder is. Maar je kunt natuurlijk altijd een kijkje nemen bij de andere les. Ook als je geen leerling van mij bent die toch op deze site terecht is gekomen kun je natuurlijk meedoen. Je kunt dan enkel je antwoorden niet opsturen.